.. derde dag in Colombia - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sanne en Tim - WaarBenJij.nu .. derde dag in Colombia - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sanne en Tim - WaarBenJij.nu

.. derde dag in Colombia

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Tim

13 Februari 2014 | Colombia, Bogota

Het heeft even geduurd, maar we zijn er nog. We beginnen aardig in te burgeren in Bogota.

Michele voelt zich helemaal thuis, echt het Caeciliastraat gevoel. Iedereen uit de buurt is welkom. En als ze niet welkom zijn nodigen zichzelf wel uit.
We hebben het druk gehad en net toen we jullie wilden updaten, ja.. toen hadden we geen WiFi meer. De momenten met z'n drieën zijn schaars.

Wat we wel al hebben gedaan is genoten van het zonnetje, we hebben zelfs wat kleur en dat in februari.

Waar de vorige keer de blog mee begonnen zijn, gaan we hem nu mee beëindigen. Alles loopt op rolletjes, letterlijk en figuurlijk. Nouja, bijna alles?

Toen we na het drama van onze eerste avond wakker werden, begon het volgende drama. Laat eens raden wat?

Er was geen warm water, dus we konden na onze 22urige reis niet douchen. Het is frisjes in het appartement and guess what? Er is geen verwarming in Calle 109 kamer 701. En dat is voor onze zuiderling nogal wennen? Wennen, het went eigenlijk nooit. We lopen nu continue met twee kleine draagbare verwarmingen rond van kamer naar kamer. Ach, het is even improviseren.

Het geluk is dat we maar hoeven te bellen en er staat zo een man of 5 op de stoep. Want de monteur neemt gewoon z'n vrouw mee. De poetsvrouw neemt de man mee en ga maar even door. Een en al gezelligheid dus.. We wennen er aan, het is soms zelfs zo dat we de mensen niet eens meer opmerken.

We worden steeds creatiever, de oplossingen worden laagdrempeliger. We gebruiken zelfs de stoelpoten als dekenboog.

Na een heerlijke eerste nacht gaan we gewoon nog even verder.
Alejandra is ons komen ophalen en we zijn te voet naar het winkelcentrum geweest, waar we boodschappen hebben gehaald en flink kunnen slepen..

Na de boodschappen kwamen we thuis met de diepvries producten en ja hoor.. de ijskast deed het niet. Tim is gaan vragen bij de buren of onze boodschappen bij hun mochten, tot dat we een oplossing hadden. We konden weer bellen en binnen een mum van tijd kwamen ze met een nieuwe ijskast. Er staan er nu twee, een werkende en een kapotte. Ze waren nog niet de deur uit en we hadden wederom geen warm water. Inmiddels vijf bezoekjes en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Toen Tim wilde beginnen aan tosti's te maken in de oven.. Was er bijna geen appartement meer. De vlam vloog onder de oven uit.
De huisbaas is nu zelf hier om te kijken naar de dingen die niet werken.. dus we wachten af. We kunnen er gelukkig nog om lachen.

Het goede nieuws is dat dr. Gonzales samen met de assistent manager vandaag in het appartement waren voor een gesprek. De conditie is goed genoeg om morgen de behandeling te starten. We worden om 12:00u opgehaald door de assistent manager en om 13:00u start de procedure. Michele zal een korte anesthesie krijgen tijdens de behandeling.. eindelijk een uur rust.
De stamcellen worden gereporgrammeerd en na de behandeling zullen de stamcellen zich eerst moeten ontwikkelen en groeien. Het zal minimaal twee maanden duren voordat enkele verbetering zal plaatsvinden, we wachten af. De dokter gaf ook aan dat het heel belangrijk is om te blijven activeren en stimuleren.

Morgen om 19u Nederlandse tijd, mogen jullie allemaal heel hard duimen!

We houden jullie op de hoogte.

Adios uit Colombia! X

  • 13 Februari 2014 - 02:36

    Benigna:

    ❤️❤️❤️

  • 13 Februari 2014 - 07:13

    Alita:

    Goedemorgen wereldreizigers,
    Fijn om te horen dat alles op "rolletjes" loopt ik zal niet alleen om 19 uur aan jullie denken maar de gehele dag en de resterende dagen.

    Liefs Alita

  • 13 Februari 2014 - 08:01

    Miranda:

    hai lieverds
    jullie maken me toch wat mee he
    gelukkig kunnen jullie er om lachen
    vind het echt fijn om jullie zo te volgen
    ik wens jullie heel veel succes en we zullen de kaarsjes laten branden
    heel veel lieve knuffels met de gedachten bij jullie xxxxx

  • 13 Februari 2014 - 08:15

    Petra:

    Goedemorgen 3 lieverds, (bij jullie is het nu nacht). Ik zit hier nu nog met de pupsen dicht jullie verhaal te lezen. Wat mij wel duidelijk is dat die Columbianen alles in het werk stellen om de problemen op te lossen, al is het met hun hele familie en dat is fijn!!! Dat is hier in Nederland wel eens anders geweest. Dus alles komt goed, zoals ik al eerder zei. Ik zal vandaag een hele dikke kaars bij Pater Karel te Munstergeleen aansteken, (Het laatste jaar heb ik me toch al platvoeten daar gelopen) ha, ha. Maar deze kaars heeft een bijzondere missie en ook dat zal lukken. Voor iedereen héél veel liefs en Michele toi, toi, toi, zet hem op!!!
    Petra.

  • 13 Februari 2014 - 08:53

    Hermi Boostenhe:

    Succes, ik hoop dat het lukt, dan maakt het niet uit hoe zwaar het was.
    Mvg hermi

  • 13 Februari 2014 - 09:15

    Margriet:

    wat een verhaal alweer ,
    wel goed dat ze meteen met vijf man komen aanrennen
    (mits ze dan ook wat gemaakt krijgen)
    En Sanne laat Tim geen tosti,s maken dan sneuveld alles.(LOL)
    ik zal vanavond duimen dat alles goed gaat,
    verders probeer maar dat zal best lukken met jullie ook wat te genieten.
    laat gaan laat gaan,

    Gr Margriet Bemelmans




  • 13 Februari 2014 - 09:26

    Karin En Carlo:

    Goedemorgen allemaal,

    Deze reis is is ondertussen een hele beproeving voor jullie allemaal. Mooi om te lezen dat de mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn. En dan gewoon weer elke dag een stapje verder. ..
    Houd de moed erin allemaal, wij denken aan jullie!
    Michele heel veel succes vandaag met de eerste behandeling.

    Veel liefs,

    Karin en Carlo

  • 13 Februari 2014 - 09:44

    Louise:



    Hallo wereld reizigers,

    Wat een beleving daar zo ver weg van NL. Nu weten we weer hoe goed we het hier hebben.
    Het lijkt een beetje creatief kamperen daar. Blijven lachen . dekenboog en stoelpoten, maak er een foto van, een goed idee. Het hoeft maar te werken.
    Veel suc6 met de behandeling . Veel lieve groeten Louise

  • 13 Februari 2014 - 09:45

    Mirian:

    Goedemorgen,

    Jonge jonge wat een verhaal, jullie maken wat mee daar.
    Het is fijn om jullie te volgen.
    Maar het komt allemaal goed. We denken allemaal aan jullie.
    Heel veel succes met de behandeling.

    Grt
    Mirian

  • 13 Februari 2014 - 14:54

    Marjan:

    Hallo,hallo.iedereen geeft jullie een naam, dus ik kan geen originele verzinnen.
    Dus Hallo jongens dan maar......
    Ik geniet echt van jullie verhalen en kan me (van uit Iran) er ook wel iets bij voorstellen.
    Maar je wordt er makkelijk in en stelt je normen en waarden bij.
    Ik ga dubbel duimen dat de therapie gaat aanslaan.
    Michele laat het over je heen komen en probeer zoveel mogelijk te ontspannen.
    Dan zal ook alles goed gaan.
    Succes jullie en ik wacht weer vol spanning het volgende verhaal af.
    Groetjes Marjan

  • 13 Februari 2014 - 15:47

    Marjo:

    Wat een avonturen zeg heel veel succes en ik hoop dat jullie toch nog een beetje kunnen geniet
    leuk om jullie een beetje te kunnen volgen.

    heel veel groetjes Marjo

  • 13 Februari 2014 - 15:57

    Bert En Lilian:

    Wat een belevenissen.
    Wens Michele heel veel sterkte met de behandeling.
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

    Heel veel groetjes
    Lilian en Bert

  • 13 Februari 2014 - 16:21

    Gaston:

    Hey michele,
    Doe rustig aan jong en ik zal aan je denken morgen.
    Groetjes van ons hier

  • 13 Februari 2014 - 16:58

    Luus:

    Mai, mai!
    Wat een verhalen! En nog gevaarlijk ook.
    Succes morgen

    Groet luus

  • 13 Februari 2014 - 18:25

    Margriet:

    Hallo sanne ,Tim en michele wat n verhaal alweer ,het zit jullie niet mee maar ik ben blij dat de mensen daar wel direct behulpzaam zijn ,ik hoop dat het verder goed mag gaan de dagen die jullie daar nog zijn ,Sanne en Tim bedankt voor jullie inzet ik vind het heel knap van jullie ,ik ben met de gedachten de hele dag bij michele en heb dag en nacht een kaarsje branden bij hem zijn foto ,ik wens jullie ook heel veel sterkte toe en speciaal mijn zoon Michele met de behandeling wou dat ik bij hem kon zijn nu ,wens hem heel veel succes en sterkte van mij zal heel veel aan hem denken ,liefs en knuffels van Margriet de moeder van Michele ,fijn dat ik jullie zo kan volgen wacht met spanning af op het volgende verslag ,Michele heel veel sterkte schat mama denkt aan je ,ik hou van jou heel veel liefs en dikke knuff en kus van mama xxxxxxx hou je goed maar dat zal wel lukken je bent sterk ik bewonder jou xxxxxxxx love you

  • 13 Februari 2014 - 23:48

    Tonnie:

    Hoi Sanne, Tim en Michele

    Ik ben er even stil van. Wat een verhalen. Je schrijft erg prettig Sanne (neem ik aan dat schrijft). Ik zie alles zo voor me.
    Ga gewoon mee duimen, dat hebben jullie zeker verdiend. Alle kleine beetjes positiviteit zullen jullie helpen. Probeer ook een beetje van de omgeving mee te pikken.

    Komt goed, veel sterkte maar ook veel plezier - en dat laatste moet je - indien mogelijk - zelf doen.

    lieve groetjes
    oes Kirchroa

  • 14 Februari 2014 - 17:31

    Tilla:

    Hoi jullie drietjes.
    Op de eerste plaats heel veel succes met de behandeling en kaarsjes brandsn hier ook vooe Michelle ook al ken ik hem niet persoonlijk. Vind het super hoe jullie het allemaal daar oplossen en doen. Lees met veel plezier de verhalen en vind het fijn dat dit alles mogelijk is. Dikke knuff Tilla

  • 16 Februari 2014 - 13:52

    Sjeannie:

    Fijn dat alles redelijk verloopt denk iedere dag aan jullie ben blij als jullie weer terrug zijn wens michel beterschap en sterkte toe groetjes sjeannie

  • 16 Februari 2014 - 14:04

    Sjeannie:

    Geniet van jullie omgeving. En avondtuur en dat alles goed verloopt groetjes sjeannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne en Tim

Hallo, we zijn Sanne en Tim. We werken als verpleegkundigen in de gezondheidszorg en zijn collega's van elkaar. Komende weken gaan we samen met Michele, een patient van ons, naar Columbia voor stamceltherapie. Hier zullen wij namens ons drieen verhalen bijhouden over onze ervaringen.

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 907
Totaal aantal bezoekers 16612

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 30 November -0001

Columbia

Landen bezocht: