.. Life can be good, sometimes - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sanne en Tim - WaarBenJij.nu .. Life can be good, sometimes - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sanne en Tim - WaarBenJij.nu

.. Life can be good, sometimes

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Tim

15 Februari 2014 | Colombia, Bogota

.. daar zijn we weer vanuit het verre Bogota. Hoi!

Jullie zullen inmiddels wel erg benieuwd zijn hoe het met Michele is, na de procedure en de koorts.
De nacht van donderdag op vrijdag was vreselijk; flinker koorts, rillingen, pijn van het injecteren en heel slecht geslapen. We zijn vaak op geweest en hebben zelf nog even aan Michèles bed gezeten. 'S morgens was de koorts gezakt naar 38,5, na het oprekken met Tim is Michele gewoon opgestaan en heeft in de stoel gezeten. Zoals de overige dagen waren ook nu weer werkmensen aanwezig in het appartement, goh? Hoezo continuïteit?

De dag gisteren zijn we ivm de verhoging van Michele en het wachten op de dokter binnen gebleven, een echte rustdag. De honger kwam langzamerhand weer en tegen de avond was de temperatuur gezakt naar 38.
De dokter kwam om kwart over 7 om te kijken hoe het ging. Na de procedure nogmaals helemaal samen te hebben doorlopen, stap voor stap willen we jullie natuurlijk niet onthouden wat de dokter precies heeft gedaan.

Michele heeft vier injecties tussen de cervicale wervels ter hoogte van c3 t/m c5. Twee injecties lumbaal, waarvan 1 rechtstreeks in het hersenvocht. Ook heeft de dr. cellen intraveneus gespoten. In totaal 50 miljoen stamcellen.
Na Michele werd er een vijfjarig meisje, die na een 'bijna verdrinking' totaal verlamd is geraakt. Zij kreeg dezelfde behandeling en is vandaag naar huis gegaan, nadat ze goed is opgeknapt.

Michele heeft zich gisterenavond en vandaag goed gevoeld. Energie is weer op peil en beweging in de handen ging vanmorgen soepel.

Verder heeft de dokter het gehad over voeding en supplementen, waar we van kunnen zeggen dat Michele echt ervaringsdeskundige is. Alles wat de dokter opnoemde was hij op de hoogte van. Michele krijgt van de dokter een nieuwe supplementen lijst waarop de doseringen aangepast zijn.
Hij had alle tijd en is anderhalf uur hier geweest, kortom een fijn gesprek.

Toen de dokter hierwas ontstond langzaam maar zeker het volgende appartementendrama. De koppeling van de wasbakkraan lekde dus de keuken inclusief woonkamer stond gedeeltelijk onder water. Nadat we Justine hadden gebelde om te komen kijken vond ze het te laat dus stond vanmorgen om half 9 met de werkmensen aan de deur.
Ook alejandra en de manager van de kliniek kwamen vanmorgen kijken hoe het hier ging. Volgende week gaan we ze weer zien.

We zijn vroeg naar buiten gegaan, het zonnetje schijnde en het was zo'n 28 graden in de zon. We hebben flink gewandeld door de stad, lekker in het park gelegen en daarna boodschappen gedaante 'n het winkelcentrum tegenover. Toen we klaar waren met de boodschappen regende het pijpenstelen, dus we waren lekker nat toen we binnenkwamen. We zijn net gedoucht en gaan nu lekker eten..

We gaan jullie snel weer updaten, hopen dat jullie onze avonturen nog steeds met plezier lezen.

Lief can be good sometimes..

• 16 Februari 2014 - 05:09

Benigna:

Het was zo te horen een goede dag, lekker 28 graden en genieten van de zon en het park :)
    dank je voor al de updates weer en ook wat ze precies hebben gedaan bij Michele , ben blij dat hij zich weer wat beter voelt :)

Groetjes en welterusten, hoop dat jullie goed kunnen slapen en er dit keer niets meer kapot gaat ;)

• 16 Februari 2014 - 05:47

Sharon:

Heerlijk genieten mag ook wel na alles wat jullie doen!
    Zijn tenslotte niet elke dag in Colombia :)
    Wat een avonturen weer, die weer met respect gelezen zijn!

Het kaarsje brand nog iedere dag voor Michele!
    We denken aan jullie!
    (maar mis je wel hihi)

Xx

• 16 Februari 2014 - 08:40

Marjan:

Hallo,hallo.

Dit is dus goed om te horen.
    Jullie zijn weer even ge-update wat nachtdienst betreft,en dat is ook nooit weg !!!!!!
    Gelukkig dat het goed gaat, maar Michele denk eraan het gaat werken met kleine stapjes dus ook nu moet je geduld hebben, maar dat heb je intussen wel geleerd....
    Geniet nu vooral de komende tijd van al het mooie om jullie heen,want ondanks alles is het ook een " beetje" vakantie.
    Misschien kunnen jullie een filmpje meenemen hoe daar de artsen met de patient omgaan !!!
    Kunnen ze hier vast nog veel van leren.
    Want een goede en menselijke benadering doet de helft van het werk.
    Maar dat weten we al lang..
    Jongens geniet van alles daar en kom mooi bruin terug.
    Groetjes Marjan.

• 16 Februari 2014 - 08:51

Petra:

Goedemorgen 3 lieverds. Ik ben blij dat de koorts bij Michele gezakt is. Vanaf nu gaat alles beter. En wat fijn dat het in Columbia 28 graden is. Nou Sanne, dan heeft Michele toch te weinig korte broeken bij zich. We zijn namelijk uitgegaan van 19 tot 21 graden. Maar zoals we allemaal gelezen hebben zijn jullie super creatief in het bedenken van oplossingen. Dus wat let je, met een schaar kom je een heel eind en zijn de lange broeken zo vermaakt tot korte broeken, ha, ha. Laat het jullie daar goed gaan en dat jullie vanaf nu een hele mooie tijd mogen gaan beleven, daar in dat verre Columbia. Het kaarsje bij Pater Karel brandt volop voor jullie allemaal. Mis jullie.

Veel liefs, Petra.

• 16 Februari 2014 - 09:09

Luus:

Inderdaad erg benieuwd!
    Als ik het goed begrijp, gaat het zoals te verwachten was. Maar wel spannend, niet? En intensief! Petje af! Gelukkig dat dit achter de rug is. Jullie hebben het toch maar mooi gefikst!
    Ik hoop dat jullie nog lekker kunnen genieten van de resterende dagen in Bogota en dat verdere appartementperikelen jullie bespaard mogen blijven of is er nog iets wat kapot kan gaan :)!
    Groetjes Luus

• 16 Februari 2014 - 09:10

Miranda:

fijn om te horen dat het nu beter met hem gaat
    en wat hebben jullie een lekker weer daar
    nemen jullie de zon mee?
    maar wat een ongemakken in het appartement zeg
    hopelijk is dat het laatste wat kapot gaat
    geniet lekker van het zonnetje
    heel veel liefs en knuffels alex Miranda rachel djarno en shanaya
    het kaarsje brand hier nog xxxxxx

• 16 Februari 2014 - 09:21

Ans:

nou en of, lees ik met veel plezier en bewondering jullie aanwzigheid in Bogota
    gelukkig dat michele zich beter voelt dat geeft mogelijk heden om ook wat ontspannende zaken te doen
    heerlijk die 28 graden ,als ik het goed begrijp is er een winkelcentrum in de buurt dat is wel zo handig toch
    het appartement blijft jullie wel parten spelen, wel fijn dat de eigenaars er geen gras over laten groeien en meteen in aktie komen (nu was dat ook wel nodig jullie zullen wel natte voeten hebben gehad)
    ik wens jullie vandaag een mooie zondag, indien mogelijk maak er een mooie dag van!
    lfs

• 16 Februari 2014 - 10:39

Karin En Carlo:

Hallo allemaal,

Gelukkig gaat het met Michele weer goed en heeft hij en jullie alles goed doorstaan.
    Het eerste dat wij doen als wij opstaan, is checken of er weer een nieuwe update is. Sanne je schrijft heel leuk en het is fijn om jullie via deze verslagen te kunnen volgen.
    Hier is het nu 10.30 uur en het weer buiten is somber. Zoals jullie schrijven, is het lekker weer in Colombia. Geniet maar van het lekkere weer en hopelijk kunnen jullie nog wat leuke dingen doen.

Liefs Karin en Carlo

• 16 Februari 2014 - 11:02

Caroline:

Hallo allemaal, dit is echt mooi om te horen, Ik krijg er gewoon kippenvel van. fijn dat het beter gaat met Michele. ik bewonder jullie en wenst jullie heel veel succes.

liefs Caroline, Jack

• 16 Februari 2014 - 12:11

Alita:

Super dat het jullie goed gaat. En dat jullie elkaar niet in de haren vliegen. Jullie zijn een super team. Geniet van het mooie weer en maak er nog een mooie tijd van. Ik zal jullie gewoon blijven volgen en meegenieten.
    Vraagje wil graag wat foto's van het appartement en van jullie belevenissen zien.
    Michéle, Sanne en Tim jullie zijn toppers en we zien elkaar weer snel.

Liefs en knuffels van Alita

• 16 Februari 2014 - 13:10

Mirian:

Hoi toppertjes,

Ik heb ontzettend veel bewondering voor jullie, en wat een ervaring.
    Voor Tim is dit ook goed.
    Ben blij dat alles goed gaat, ook met Michele.
    Geniet nog van de mooie dingen, ik blijf jullie volgen.

Grt
    mirian

• 16 Februari 2014 - 14:17

Natas:

hallo allemaal,
    lees ijverig mee vanaf het begin.
    Wat maken jullie ontzettend veel mee zeg!
    Een positieve houding heb je wel nodig.
    Spannend om mee te lezen en wat fijn dat de transplantatie tot nu voorspoedig is verlopen.
    Gelukkig is de koorts gezakt en kunnen jullie een beetje vakantie houden.
    Jullie raken op deze manier echt op elkaar ingespeeld.
    Heel veel sterkte, gezondheid en groetjes uit het koude Nederland

groetjes
    Natas

• 16 Februari 2014 - 19:56

Gaston:

Ik hoop dat het nu een wat beter gaat met de pijn vriend.
    En hooooooooop echt dat je binnenkort genezen naar huis mag.
    Dat zou toch een mooi geschenk zijn.
    En dat al dat vechten van je niet voor niets is geweest.
    Ik denk veel aan je makker gr gaston xxx :-)