always laugh when you can, its a cheap medicine. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sanne en Tim - WaarBenJij.nu always laugh when you can, its a cheap medicine. - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Sanne en Tim - WaarBenJij.nu

always laugh when you can, its a cheap medicine.

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Tim

18 Februari 2014 | Colombia, Bogota

Travel is the only thing you buy, that makes you richer.

Allereerst, hoe is het in ons kikkerlandje?

Hier gaat het naar behoren. Het zonnetje heeft ons afgelopen dagen in de steek gelaten.. Het weer wisselt, als de zon schijnt kan het zo 23/24 graden zijn en het ander moment kan het flink afkoelen en regenen.
Hierdoor kunnen we niet zo ver uit de buurt van het appartement.

Gisterenochtend zij n we wel nog even lekker met z´n drieen in het park geweest, in de buurt van ons verblijf. Hier waren ze kleine puppy´s aan het trainen. Gelukkig dat we continue weeronline updates krijgen. Michele hoeft maar naar de lucht te kijken en wij weten wanneer we naar binnen moeten, het klopt bijna op de minuut.

Bij aankomst in het appartement hebben we soep gegeten, Michele en Tim film gekeken op de bank en Sanne wat dingen uitgezocht voor Michele, die belangrijk zijn bij aankomst thuis.
Ook hebben we wederom even via what´s app en telefonisch contact gehad met dr. Gonzalez, Michele´s arts. Dr. Williams waarmee we al die maanden mailcontact hebben gehad, komt morgenavond aan in Colombia. Hem gaan we komende dagen nog ontmoeten en zal ook betrokken zijn samen met de andere dokter bij de verdere onderzoeken.

Verder heeft Michele flink last van een schouderblessure, waardoor hij weinig aan trainen toekomt. Dr. Gonzalez heeft hem vandaag onderzocht, advies is goed koelen en warmen afwisselend.

Vandaag zijn we naar de nieuwe kliniek geweest, waar beide dokters binnenkort de stamcelprocedures gaan doen. We werden opgehaald door Joanna en Alejandra en zijn samen naar de Kliniek, in een groot gebouw, gegaan waar de dokter op ons het wachten was. Michele kreeg eerst een gesprek met de dokter over de verdere procedure en daarna kregen we een uitgebreide rondleiding door de kliniek. Het was echt super mooi, heel modern en veel ruimte. Foto´s zien jullie hieronder..

Morgen gaan we lunchen met de dokter en Joanna. Ze komen ons op tijd ophalen. Laten jullie snel weten welke heerlijkheden we morgen weer hebben mogen proeven.

Verder zijn we net nog gauw, ondanks het advies om niet na 18.00u, over straat te gaan, boodschappen gaan doen. Nou moeten jullie niet schrikken, de supermarkt is 1,5 kilometer verderop en we zijn gewoon zonder kleerscheuren terug gearriveerd in het appartement.

De dagen vliegen om. Het lijkt enerzijds alsof we ´net´ hier zijn en anderzijds alsof we al weken erop hebben zitten. We hebben al zoveel meegemaakt, dat we ervaring krijgen met het ´go with the flow´ aan de andere kant van de wereld.

Dag nederlandertjes, tot gauw weer!

  • 19 Februari 2014 - 04:31

    Benigna:

    Always laugh when you can, its a cheap medicine, sooooo true <3 Xxx

  • 19 Februari 2014 - 07:15

    Alita:

    Hallo unieke mensen,

    Wat fijn om tijdens mijn ontbijtje weer even een bericht van jullie te lezen. Wat is het voor jullie uniek om de nieuwe kliniek te bezichtigen voor dat hij open gaat. Dan zie je alle in en out's die we normaal niet te zien krijgen.
    Weer blijkt uit jullie verhaal dat jullie daar een super begeleiding hebben.
    Ook was het fijne je stem weer even te horen Sanne, hoop dat het jouw even goed deed mij wel, leef echt met jullie mee.
    Heb ook al door gegeven dat de zorg voor Michele as dinsdag een uurtje later mag zijn dan heeft hij wat extra
    nachtrust na de vermoeiende reis terug.
    Altijd blijven lachen is uiterst belangrijk dus ga vooral door.

    Wij zien elkaar weer gauw, liefs van Alita

  • 19 Februari 2014 - 07:25

    Miranda:

    fijn om weer jullie verslag te lezen
    en jammer dat het niet zo,n mooi weer is
    en dat michele last heeft van zijn schouder hopelijk kan hij snel zijn training hervatten
    ik vond het echt jammer dat ik jullie fiber gesprek gemist had maar lag al in mijn warme bedje
    ik hoop dat jullie nog een beetje kunnen genieten van het mooie Columbia
    en ik ben ook blij als ok jullie alle drie weer in mijn arme kan sluiten heel veel lieve knuffels van ons xxxxx

  • 19 Februari 2014 - 10:48

    Karin En Carlo:

    Elke ochtend spannend om te lezen wat jullie weer hebben meegemaakt.
    Een ritme hebben jullie ondertussen wel en ontspanning is er blijkbaar soms ook.
    Aardig van de dokter en zijn vrouw om jullie mee te nemen, dat zou hier niet zo snel gebeuren.
    Maak er samen wat moois van de laatste dagen. Tot gauw.

    Veel liefs Karin en Carlo

  • 19 Februari 2014 - 13:36

    Louise:



    hallo lieve mensen,

    Ik heb het idee dat na de eerste survival week, alles zover goed is gekomen, jullie zijn gesetteld en hebben al veel mee gemaakt samen. Spannend zal het blijven. En leuk om jullie te mogen volgen met deze site. De foto's van jullie allen spreken voor zich . Het nieuwe ZH is prachtig , wat een warme kleuren en groot en ruim. En die honden, heel mooi, geweldig. Geniet nog even van Columbia. voor dat je het weet zitten jullie weer in het vliegtuig naar huis. of jullie wat gemist hebben???? hier in Heerlen.. denkelijk niet, alles gaat zijn gangetje. ;-) gr Louise

    Ps : blijf foto's maken die willen we allemaal na thuiskomst natuurlijk zien...



  • 19 Februari 2014 - 15:01

    Tilla:

    Hallo lieverds, Fijn te lezen dat jullie proberen ook iets leuks te doen ondanks het wisselend weer. Hoop dat de pijn aan schouder gauw weer over is . Wat lief dat de arts jullie meeneemt uit lunchen. Mogen ze hier eens een voorbeeld aan nemen. Dat zullen ze in nederland never doen. Maar ja hier hebben ze wel een super stel verpleegkundigen genaamd Sanne en Tim die er wel zijn voor de medemens. Maak er nog iets leuks van . Knuff Tilla

  • 19 Februari 2014 - 15:14

    Petra:

    Hey daar, 3 lieverds,

    wat het weer betreft is het hier in ons kikkerlandje niet veel beter, waterkoud, regen en 11 graden. Kun je toch nog beter in Columbia zitten, lijkt me zo! Maar zoals jullie verslag doet blijken; je bent nog niet goed en wel daar en kun je weer inpakken voor de terugreis. Wat een prachtige kliniek, maar het is natuurlijk beter, dat je deze kliniek nooit meer nodig zult hebben, Michele, dan ben je namelijk genezen! En dat is waar we met z'n allen op hopen en vanuit gaan!!! Dat jullie nog televisie hebben kunnen kijken, je zou toch bij alle consternaties wat jullie hebben gehad, verwachten dat die zou ontploffen! Ha, ha, grapje. Geniet nog van jullie tijd daar en bij deze:
    Lachen is het goedkoopste en beste medicijn!

    Héél veel liefs, Petra

  • 19 Februari 2014 - 15:30

    Marjan:

    Hallo jongens!!,,

    Hebben jullie nog wel zin om terug te komen ?????
    W.b. De schouder van michele rust is daarvoor het beste misschien met een lekker kussen eronder een dagje bedrust houden???? Als het toch regent.
    Het zal w.s. Ook het gemis zijn van de luxe lift thuis.
    Een band, broekriem handdoek of zo om de borstkassen kan de schouder bij de transfers ontlasten, dan kan je die vasthouden i.p.v. De schouder ???
    Ik denk dat jullie het wel redden,zolang de zon maar blijft schijnen, zowel binnen als buiten !! En dat is jullie wel toevertrouwd..
    Geniet nog deze laatste dagen en tot snel doeg Marjan

  • 19 Februari 2014 - 15:44

    Margriet:

    Hallo michele ,Sanne en Tim blij weer wat te horen van jullie ,ben blij dat het nu zover goed gaat met jullie ik vond het alleen jammer dat ik 2 gesprekken gemist heb met fiber maar als ik thuis ben dan heb ik bijna nooit de mobielen aan maar ik zal hem nu wel aan houden ,ik had michele ook nog gebeld gisteravond tegen half 8 jullie tijd op fibir maar hij ging wel over maar er nam niemand op ,volgende keer beter ,benigna had mij gebeld en gezegd dat michele mij gebeld had 2 keer ,maar ik probeer vanavond nog eens te bellen via fiber ,ik vind het wel jammer dat michele een schouderblessure heeft ,heeft hij dan verkeerd gesport?ik hoop voor hem dat het gauw beter gaat ,jammer voor jullie dat t soms regent maar ik hoop dat t zonnetje zich nog laat zien zodat jullie nog even kunnen genieten van de omgeving daar ,ben benieuwd hoe t verder afloopt met t gesprek met dr williams ,en leuk dat dr gonzales en zijn vrouw jullie mee uit eten nemen en wat van de stad laten zien zul je hier in nederland niet gauw mee maken denk ik ,ik hoop dat de waskraan weer gemaakt is en jullie geen overlast meer hebben van t water hopelijk gaat nu alles goed want tegenslagen hebben jullie wel genoeg gehad ,Sanne Tim en Michele ik wens jullie nog hele fijne dagen toe en hoop jullie weer snel te zien ,lieve groetjes van Margriet xxx Michele mama mist jou en zal blij zijn als jullie weer veilig thuis zijn heel veel liefs en dikke knuff en kus van mama en beterschap ook met je schouder schat ,xxxxxxx love you en probeer wat te genieten daar in columbia ik had je n whatsup gestuurd en ook n berichtje op de telefoon maar ik weet niet of het door is gekomen en ik had ook wat op facebook gezet weet niet of je dat gelezen hebt ,liefs van mama xxxxxxx

  • 19 Februari 2014 - 20:06

    Kitty:

    Hoi Sanne Tim en Michael ik hoop dat alles toch goed gaat met jullie en dat jullie nog een beetje mooi weer krijgen Sanne jullie kunnen nouw de dagen beginnen af te tellen jullie zijn kanjers wij zijn weer blij als jullie weer thuis zijn maar genieten jullie nog even van Colombia veel liefs en een dikke knuffel kitty xxx

  • 19 Februari 2014 - 21:28

    Gien:

    Hoi Sanne en Tim.
    Wat een beleving om dit te mogen meemaken en een grote steun te zijn voor Michelle..
    Ook ik lees iedere dag jullie verslagen en leef met jullie mee.
    Gr. Gien

  • 20 Februari 2014 - 18:05

    Diny :

    Hallo jullie allemaal Ik lees iedere dag alles over jullie,Wat jij schrijf Sanne.Dus ik zeg niet veel maar lees het met plezier.Knuffels .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne en Tim

Hallo, we zijn Sanne en Tim. We werken als verpleegkundigen in de gezondheidszorg en zijn collega's van elkaar. Komende weken gaan we samen met Michele, een patient van ons, naar Columbia voor stamceltherapie. Hier zullen wij namens ons drieen verhalen bijhouden over onze ervaringen.

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 16593

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 30 November -0001

Columbia

Landen bezocht: